Tuesday, 2024-05-07Welcome, Guest! | RSS
Home » 2015 » March » 31 » چگونه اهداف خود را تعيين کنيم؟
11:09 AM
چگونه اهداف خود را تعيين کنيم؟

همه ما هدفهایی داریم، خواه از آن آگاه باشیم و خواه نا آگاه. این اهداف هر چه باشند تأثیری اساسی بر زندگی ما دارند. ولی برخی از اهداف ما مثلاً

(باید همه این قبض ها را بپردازم ) فاقد هر گونه منبع الهام هستند.

رمز آزاد سازی قدرت واقعی شما در تعیین اهدافی نهفته است که در شما هیجان ایجاد می کند ، که حقیقتاً الهام بخش خلاقیت شما بوده و موجب ایجاد شور و شوق در شما می شوند.

همین حالا ، اهداف خود را آگاهانه انتخاب کنید . هر آنچه را ارزش دنبال کردن دارد با فکر بکر پیگیری کنید.

هدفی را که بیشترین هیجان را در شما ایجاد می کند ، چیزی که شما را صبح زود از خواب بیدار کند و تا دیر وقت بیدار نگه دارد انتخاب کنید. زمانی را برای دستیابی به آن تعیین کنید و یک پاراگراف درباره این که دقیقاً چرا باید در زمان مقرر به آن دست یابید بنویسید. آیا به اندازه کافی بزرگ هست که شما را به مبارزه بطلبد؟ که وادارتان کند فراتر از قید و بندهای تان پیشروی کنید؟ که پتانسیل واقعی شما را آشکار کند؟

اگر تا به حال ماشین یا وسیله جدیدی خریده باشید متوجه می شوید که دائماً در اطراف خود به دنبال آن می گردید. بدون شک همیشه می توانسته در اطراف شما باشد . چرا تا به حال متوجه آن نشده اید؟ ساده است ، قسمتی از مغز شما مسئول نمایش همه اطلاعات به جز بخشی است که برای بقا و موفقیت شما اهمیت دارد.

هرگز به آن قسمت از مغزتان که می تواند به شما در تحقق رویاهایتان کمک کند توجهی نکرده و آن را به کار نگرفته اید، فقط به این دلیل که اهداف خود را به وضوح مشخص نکرده اید(به مغز خود یاد نداده اید چه چیزی مهم است).

به هر حال هر زمانی که این کار را انجام دهید سیستم فعال سازی شبکه ای

(آر ای اس) خود را راه اندازی کرده اید. این قسمت از مغز شما به منزله یک آهنربا هر گونه اطلاعات یا فرصت های موثر در دستیابی هر چه سریعتر به اهدافتان را به خود جذب می کند. راه اندازی این سوئیچ قدرتمند عصبی می تواند زندگی شما را عملاً طی چند روز یا چند هفته دگرگون کند.

راه هایی برای تعیین هدف(برنامه ریزی آر ای اس)

1- متعهد شوید که در هر روز ده دقیقه را برای تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود صرف کنید.

2- در حالی که مشغول تمرین تعیین اهداف هستید دائماً از خود سوال کنید که اگر می دانستم می توانم به هر چیزی که می خواهم برسم در زندگی چه می خواستم؟ اگر می دانستم شکست نمی خورم چه کارهایی می کردم؟

3- تفریح کنید، فکر کنید دوباره در دوران کودکی هستید، در چنین حالتی از انتظار و هیجان زدگی ، هیچ چیز برای خواستن آن قدر بزرگ نیست، هزینه هیچ کاری آن قدر زیاد نمی شود ، رسیدن به همه چیز آسان تر به نظر می رسد...

اگر هیچ محدودیت مالی نداشتید ، چه چیزهایی را دوست داشتید؟

اگر یک غول چراغ جادو در انتظار دستور شما در برابرتان ایستاده بود چه آرزویی می کردید؟

و .....

برای هر هدفی 4 مرحله را سپری کنید:

1- پنج دقیقه را صرف بررسی همه امکانات کنید: چقدر پول می خواهید جمع کنید؟ دوست دارید به چه موقعیتی در اجتماع یا ... برسید؟ دلتان می خواهد در سال چقدر درآمد داشته باشید؟ چه تصمیماتی را از لحاظ مالی باید بگیرید؟

2- به هر یک از اهداف خود زمانی را (یک ماه- شش ماه- یکسال یا ...) برای تکمیل اختصاص دهید.

3- مهمترین هدف یک ماهه خود را مشخص کنید.

4- در مدت دو دقیقه در یک پاراگراف توضیح دهید که دقیقاً چرا می خواهید طی یک ماه به این هدف دست پیدا کنید.

با این فرصتی که در اختیارتان قرار گرفته می توانید نشانی از خود به جای بگذارید.

یادبودی که تغییری واقعی در زندگی خانواده- اقوام- دوستان و ... ایجاد کند.(کمک به دیگران)

هیچ گاه هدف خود را بدون انجام چند اقدام مثبت در جهت دستیابی به آن رها نکنید.

همین حالا چند دقیقه را صرف تعیین اولین قدم ها برای رسیدن به هدفتان کنید.

امروز چه قدمی می توانید در جهت پیشبرد هدفتان بردارید؟ حتی کوچکترین قدم مثل یک تماس تلفنی ، یک تعهد یا طرح برنامه اولیه می تواند شما را به هدفتان نزدیک کند. سپس فهرستی از ساده ترین کارهایی که می توانید هر روز طی ده روز انجام دهید تهیه کنید. این ده روز ایجاد زنجیره عادت ها و حرکتی وقفه ناپذیر ، و موفقیت شما را در دراز مدت تضمین می کند.

همین حالا شروع کنید

اگر از حالا تا یک سال دیگر به تمام اهداف خود رسیده بودید چه احساسی داشتید؟ درباره خودتان چه احساسی می کردید؟ درباره زندگی تان چه احساسی داشتید؟ پاسخ دادن به این سوالات دلایلی قانع کننده را برای دستیابی به هدفتان برای شما ایجاد می کند.

از این فرصت برای پرداختن به اهداف اصلی خود استفاده کنید. زیر هر یک در دو یا سه پاراگراف توضیح دهید که دقیقاً چرا می خواهید طی یکسال به این هدف دست پیدا کنید.

رمز رسیدن به اهداف تان شرطی سازی ذهنی است. اهداف خود را حداقل دو یا سه بار در روز مروز کنید. آنها را جایی نصب کنید که مطمئن باشید هر روز آنها

می بینید.

به یاد داشته باشید که به سمت هر چه که دائم به آن فکر می کنید و بر روی آن تمرکز کنید پیش می روید.

این یک راه ساده ولی مهم برای برنامه ریزی (آر ای اس) شما برای رسیدن به موفقیت است.

اگر اولین قدم شما به سمت دستیابی به اهدافتان بی ثمر بود هرگز، هرگز، هرگز آن را رها نکنید. نیروی پشتکار که ارزشمند ترین عامل تعیین کننده کیفیت زندگی به شمار می رود حتی استعداد را هم تحت اشعاع قرار دهد. علاوه بر این هیچ کس تا به حال صرفاً با داشتن علاقه برای رسیدن به هدفی ، به آن دست نیافته است. باید متعهد بود.

این را در نظر بگیرید:

آیا ممکن نیست که (ناکامی های ) کوتاه مدت بینش و امتیازات لازم برای کسب موفقیت های بزرگ تر را در آینده در اختیار شما قرار دهند؟ البته پاسخ مثبت است.

در حالی که به تلاش های ناموفق خود در گذشته نگاهی می اندازید فکر می کنید چه چیزهایی از آنها یاد گرفته اید؟ چگونه می توانید با بکار گیری بینشی که به دست آورده اید به خلق موفقیت های بزرگ در حال و آینده بپردازید؟

همه افراد موفق آگاهانه یا ناآگاهانه از روش های مشابه استفاده می کنند.

با برداشتن این سه گام ساده می توانید به هر چه که می خواهید برسید.

1- تصمیم بگیرید چه می خواهید(دقیق باشد- شفافیت قدرت است)

2- عمل کنید(چون خواستن به تنهایی کافی نیست)

3- شیوه عمل خود را آنقدر تغییر دهید تا به آنچه که می خواهید برسید(انعطاف پذیری به شما قدرت خلق شیوه های جدید و نتایج جدید را می دهد.)

لذت و شادی را کنار مگذارید. خیلی ازدوستان فکر می کنند تعیین هدف به این معنا است که تنها زمانی که به موفقیتی بزرگ رسیدند می توانند از زندگی خود لذت ببرند.

تفاوت عظیمی بین موفق شدن برای شادی و با شادی موفق شدن وجود دارد.

روح انسان براستی شکست ناپذیر است. اراده برنده شدن، اراده موفق شدن، شکل دادن به زندگی و کنترل آن تنها زمانی قابل تحقق است که بدرستی بدانید

چه می خواهید و باور کنید که هیچ مخالفتی ، هیچ مانعی و هیچ مشکلی

نمی تواند از دستیابی شما به آن جلوگیری کند. موانع تنها به منزله عواملی هستند که اراده شما را در رسیدن به اهداف ارزشمندتان قوی تر می کنند.

 

Views: 862 | Added by: Rafijan | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *: