Sunday, 2024-05-19Welcome, Guest! | RSS
Home » 2014 » April » 7 » مضرات موبایل برای کودکان
4:29 PM
مضرات موبایل برای کودکان

 مضرات موبایل برای کودکان

 

 با پیشرفت تکنولوژی، باید زمینه  را برای استفاده فرزندانمان از موبایل و کامپیوتر محیا کنیم یا محدودیتهایی قائل شویم؟

 

 

 
 
 

 

 

 

 

 

هر چه زمان می‌گذرد استفاده از موبایل و دستگاه‌های الکترونیک در بچه‌ها بیشتر می‌شود؛ اما مسئله اینست که بسیاری از این وسایل باعث بروز بیماری می‌شوند.

فناوری‌های ارتباطی به سرعت در حال پیشرفت هستند و در کنار جنبه‌های مثبت آن مضراتی نیز دارند. میدان‌های مغناطیسی را می‌توان از جمله مواردی دانست که باعث آسیب به فرد می‌شود. این میدان‌های الکترومغناطیس در بخش زیادی از لوازم الکتریکی خانگی ما که روزانه از آن استفاده می‌کنیم وجود دارد. آنها اثرات مضری در سلامت ما و مخصوصاً فرزندانمان دارند چون سیستم ایمنی کودکان به اندازه بزرگسالان تکامل یافته نیست و آثار مضر آن بر کودکان به مراتب بیشتر است و روی مغز کودکان و سلامت جسمانی و روانی آنها تأثیرات مخربی خواهد گذاشت.

استفاده از موبایل و وسایلی که وای فای - WiFi- دارند روی سلامتی کودکان تأثیر می گذارد. این میدان‌های الکترومغناطیسی می‌تواند باعث بروز بدخیمی‌هایی مثل لوکمی (سرطان خون)‌ و تومور مغزی شود. هم چنین مشکلاتی مثل سردرد و خونریزی از بینی و سرگیجه نیز ایجاد می‌کند.

بچه‌ها بیشتر در معرض خطر هستند چون بیشتر از موبایل و کامپیوتر استفاده می‌کنند. بر طبق تحقیقاتی که به تازگی انجام شده است یک کودک پنج ساله 60 درصد بیشتر از یک فرد بالغ در معرض امواج الکترومغناطیسی قرار دارد.

به گفته دکتر "کری کرفتون": ما مجبور نیستیم تمام وسایل الکترونیکی را دور بریزیم. اما باید با روشی متفاوت از آنها استفاده کنیم. در اولین قدم باید استانداردهای دولتی برای این وسایل تغییر کند و در سطح امنی که آثار بیولوژیک نداشته باشد ساخته شوند.

پژوهش‌هایی که اخیراً انجام شده است نتایج هشدار دهنده‌ای دارد. به طوری که مشخص کرده اشعه‌های الکتریکی باعث ناهنجاری‌های کروموزومی می‌شود و در صورتی که به مدت زیادی در معرض این امواج باشیم به سلول‌های مغزی آسیب می‌زند و حتی باعث شکسته شدن دی.ان.ای (DNA) می‌گردد.

با چنین اثرات مضر که این امواج در بدن و مغز فرزندان‌مان دارند باید دولت قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای استانداردسازی صنایع داشته باشد تا محصولات در چهارچوب ایمنی تولید شوند.
محققان تکنیک‌هایی را پیشنهاد کرده‌اند که به راحتی قابل اجراست و با آن می‌توان از آثار مضر میدان‌های الکترومغناطیسی جلوگیری کرد. این موارد عبارت‌اند از کاهش استفاده از تماس با موبایل و استفاده بیشتر از پیامک.

اما این وظیفه ما والدین است که برای فرزندانمان در استفاده از موبایل محدودیت‌های بیشتری بگذاریم.

آنچه خواندید بر گرفته‌ای بود از مقاله منتشر شده در روزنامه گاردین در اکتبر 2013 که حاصل آخرین پژوهش‌های دانشمندان است. دنیای فناوری‌هایی مثل کامپیوتر، موبایل و گیم‌ها بسیار پرجاذبه است اما ممکن است آینده تلخی را برای فرزندانمان به بار بیاورد.

Views: 381 | Added by: Rafijan | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *: